Надзвичайно влучне, красиве та
змістовне визначення історії дав Мігель Сервантес. Він стверджував,що саме ця
наука є скарбницею наших діянь, свідоком минулого, прикладом і повчанням для
сьогодення, застереженням для майбутнього. Історія нашої держави пройшла довгий
шлях розвитку: від перших людей, що з'явилися на території України близько 1
млн. років тому, до сьогодення. Шлях цей був складним і тернистим. І кожна
людина повинна розуміти, що історія - творить наше майбутнє. А ще - ми з вами самі творимо історію: нашу історію, історію нашої держави,
історію цілого світу. Все, що ми робимо сьогодні - завтра вже історія. І це
неможливо змінити.
Енциклопедія з історії України онлайн
Енциклопедія з історії України онлайн
Видатні постаті української історії
Підручники з історії України для 7 класу (за новою програмою)
Підручники з всесвітньої історії для 7 класу (за новою програмою)
Підручники з історії України для 7 класу (за новою програмою)
Підручники з всесвітньої історії для 7 класу (за новою програмою)
Критерії
оцінювання
навчальних досягнень учнів з історії
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень може назвати одну—дві події,
дати, історичні постаті чи історико-географічні об’єкти.
|
2
|
Учень називає декілька подій, дат,
історичних постатей або історико-географічних об’єктів; вибирає правильний
варіант відповіді з двох запропонованих (на рівні “так — ні”); має загальне
уявлення про лічбу часу в історії, визначає послідовність однієї події (на
рівні “раніше—пізніше”).
|
|
3
|
Учень може двома—трьома простими
реченнями розповісти про історичну подію чи постать; впізнати історичну
подію, постать за описом; співвіднести рік зі століттям, століття — з
тисячоліттям (на рівні “так — ні”); має загальне уявлення про історичну
карту.
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень може репродуктивно відтворити (у
межах чотирьох—шести простих речень) частину навчального матеріалу теми; дати
визначення історичних термінів, поданих у тексті підручника або вчителем;
назвати одну—дві основні дати; показати на карті історико-географічний
об’єкт.
|
5
|
Учень може відтворити основний зміст
навчальної теми, відповідаючи на запитання вчителя; визначати окремі ознаки
історичних понять, назвати основні дати; за допомогою вчителя може показати
на історичній карті основні місця подій.
|
|
6
|
Учень у цілому самостійно відтворює
фактичний матеріал теми; може дати стислу характеристику історичній постаті
(за алгоритмом); встановити послідовність подій на основі знання їх дат; у
цілому правильно вживає історичні терміни; може показати на карті місця
основних подій, користуватись за допомогою вчителя (зразок, пам’ятка,
алгоритм) джерелами історичної інформації (наочними та текстовими, що
подаються у підручнику).
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень у цілому послідовно і логічно
самостійно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної
термінології, дає загальну характеристику події (причини, наслідки,
значення), виокремлює окремі ознаки явищ та процесів; “читає” історичні карти
і картосхеми з опорою на їх легенду; встановлює послідовність і тривалість
історичних подій; використовує наведені у підручнику документи як джерело
знань.
|
8
|
Учень володіє навчальним матеріалом і
використовує знання за аналогією, дає у цілому правильне визначення
історичних понять, аналізує історичні факти на основі їхнього опису і
наочного відображення, порівнює однорідні історичні події та явища,
характеризує причинно-наслідкові зв’язки між історичними явищами у межах
теми, встановлює синхронність подій у межах теми; використовуючи легенду
карти, супроводжує показ історичних об’єктів їх словесним описом.
|
|
9
|
Учень у достатній мірі оперує
навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти і формулює нескладні висновки,
обґрунтовує свої висновки конкретними фактами, залученими з підручника
(наочних посібників, історичних документів); може дати порівняльну характеристику
історичних явищ, визначення поняттям; у цілому самостійно встановлює
причинно-наслідкові зв’язки; встановлює синхронність подій у межах курсу;
може аналізувати зміст історичної карти, узагальнювати та застосовувати ці
знання.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень володіє набутими знаннями та
використовує їх для розв’язання нової навчальної проблеми; виявляє розуміння
історичних процесів; робить аргументовані висновки; характеризує історичні
явища і процеси, використовуючи різні джерела інформації;
рецензує відповіді учнів; співставляє
і систематизує дані історичних карт і застосовує їх під час характеристики
подій, явищ, процесів; встановлює синхронність подій вітчизняної та
всесвітньої історії.
|
11
|
Учень володіє глибокими і міцними
знаннями, може вільно висловлювати власні судження і переконливо їх
аргументувати; може аналізувати історичну інформацію, співвідносити історичні
процеси з періодом (епохою) на основі наукової періодизації історії; має достатньо
міцні навики роботи з історичною картою.
|
|
12
|
Учень у повному обсязі опанував
програмовий матеріал; має глибокі й міцні знання, здатний, відповідно до
вікових особливостей, презентувати власну інтерпретацію (версію, розуміння,
оцінку) історичних явищ.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар